Kjøpsbetingelser

1. Avtalen

Les gjennom våre kjøpsbetingelser for netthandel hos Dogtivity.no
Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom Dogtivity AS og deg som kunde.

Merk at kjøpsbetingelsene kan endres, og bør derfor leses hver gang man gjennomfører et kjøp hos dogtivity.no.

2. Partene

Selger:
Firmaopplysninger
Firmanavn: Dogtivity AS
Organisasjonsnummer: 928 690 482 
Postadresse: Østre Hole 33, 3175 Ramnes
Epost: post@dogtivity.no eller vårt kontaktskjema

Kjøper:
Kjøper er den forbruker som foretar bestillingen, og betegnes i den følgende som kjøper/kjøperen.

3. Pris

Det er ingen skjulte kostnader hos oss og prisen som oppgis ved kjøpsøyeblikket inkluderer merverdiavgift, fakturagebyr og fraktkostnader. 
Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter.

Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring.

Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og ettersende eller kreditere manglende vare(r), eventuelt slette bestillingen hvis vi ikke kan levere noen av varene.

Rabattkoder gjelder alltid for ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer. Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre.

Ved spesielle tilbud som har et krav for å få med en vare på kjøpet, må disse kravene være opprettholdt. Om du returnerer varer som gjør at kravet ikke opprettholdes, vil vi belaste deg for produktets ordinære verdi.

4. Produkter

Alle størrelsesanbefalinger er veiledende og vil naturligvis ikke passe for alle. Dersom ditt produkt ikke passer, kan ikke Dogtivity AS stå til ansvar for valg av størrelse.
Bilder vi bruker i nettbutikken er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende.

5. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt ut sin bestilling til selgeren.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Eksempelvis dersom et produkt ikke har noen pris.

6. Betaling

Hos oss kan du velge mellom to trygge og sikre betalingsmetoder.

I samarbeid med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, tilbyr vi faktura og konto som betalingsmetode. Betalingen går alltid direkte til Klarna.
Her finner du mer informasjon om Klarna, og her kan du lese brukervilkårene deres. Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.

Klarna Faktura - Forfallsdato er 14 dager fra tidspunktet varene er sendt ut. Faktura vilkårene til Klarna finner du her.
Klarna Delbetaling eller konto - Klarna Konto er en ramme kreditt fra Klarna som gir forbrukere mulighet til å betale sine kjøp i månedlige avdrag med 1/24 (minimum 95 NOK) av totalbeløpet. Mer informasjon om Klarna Konto, samt alminnelige fakturavilkår og standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt finner du på Klarna sine nettsider.

Vipps. Betal enkelt med din Vipps. Kjøpesummen vil bli trukket direkte. 
Mer om Vipps finner du på vipps sine sider.

7. Leveringsmetoder

 

Alle pakker sendes med Posten/Bring

Frakt belastes fra kr 94,-.
Det er vekten på pakken din som avgjør hvilken fraktkostnad det blir
Alle pakkene blir sendt med Klimanøytral Servicepakke eller som pakke i postkassen. Du vil da motta en hentelapp per post, e-post, eller på SMS.
Normal leveringstid: 1-4 virkedager fra pakken er sendt fra oss. ( ref Posten)

 

8. Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når hen, eller dennes representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6. Selgeren har ansvaret for varen frem til den er levert til kjøperen.

9. Angrerett

Hos Dogtivity.no har du 14 dagers bytte-, retur- og angrerett på ubrukte varer. På kurs og tjenester er det ingen angrerett. For å benytte deg av bytte-, retur- og angreretten på varer er det viktig at du gir beskjed til oss innen 14 dager fra da du mottok varen. Om fristen er utgått vil varen(e) returneres direkte tilbake til kunden sammen med faktura for frakt. 

Returfrakt betales av kunden.

Angreretten gjelder kun uåpnede varer i hel stand med merkelappen på. Dersom varen er åpnet, merkelapp tatt av eller lignende vil varen anses som brukt og du vil ikke få full refusjon for varen.

Mer om bytte og retur kan du lese her

10. Levering og forsinkelse

Vi gjør vårt aller beste for å levere så raskt som mulig til enhver tid. Leveringstid er normalt 1-4 virkedager, men det kan også være tilfeller med 5-7 virkedager ved levering til enkelte fjerntliggende områder. (ref Posten/Bring)

Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos Dogtivity AS eller Posten/Bring. Maksimal leveringstid er 3 uker fra bestillingen din ble utført. Dersom din bestilling ikke har blitt levert innen den tid, har du som kunde rett til å heve kjøpet uten noen kostnad, dersom ikke annet er avtalt.

Hvis du ikke har mottatt din pakke innen 5 uker, er du som kunde ansvarlig for å gi oss beskjed innen 5 uker etter din bestilling. Din bestilling vil anses som levert etter dette tidspunkt.

Mer om frakt og levering finner du her

11. Reklamasjon ved mangel ved varen og frist for å melde krav

Hvis det er en mangel/feil med varen har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Det forutsetter at du som kunde gir beskjed til oss innen rimelig tid. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss, for å videre dokumentere hva som er problemet med varen. Vi krever da nærbilder, samt et oversiktsbilde av varens mangler. Hvis noe er skadet/merker/flekker/lukt på produktet når du mottar pakken fra oss må du kontakte oss med det samme for å informere om dette slik at vi får registrert dette på din ordre hvis du skal returnere produktet.

Leker er det ingen garanti på at dyr ikke kan ødelegge, med mindre det spesifikt står i produktteksten. Reklamasjonsrett på leker gjelder derfor kun på produksjonsfeil.
Vær oppmerksom på at dersom varen er brukt unormalt mye eller ikke til egnet bruk, faller reklamasjonsretten på 2 år bort.

Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed innen 14 dager etter varen er mottatt. Da vil vi betale returkostnaden og sende riktig vare - gitt at den fremdeles er på lager. Vi tar forbehold om at vi kan være utsolgt.

Det er viktig at du har kvittering på ditt kjøp. Om du har gjeldende ordrenummer for reklamasjonen, vil det være bevis for oss om at varen er handlet i vår butikk.

Ved reklamasjon får du tilbakebetalt samme beløpet for reklamasjons varen som da den ble kjøpt, eller ny vare dersom vi fremdeles har produktet på lager.

Bytte og retur tar ofte opp til 3 uker fra du har sendt varen i retur. Returskjema lastes ned her.

Hvis du skal returnere hele- eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato på www.klarna.no. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyr påløper deg som kunde. Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på e-post: info@klarna.no

På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer frem til oss. Derfor er alltid sporing på returfrakt. 

Du kan lese mer om bytte og retur her.

12. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.
Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.
Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt. Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.
Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.
Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.
Pakker som av forskjellige årsaker ikke blir hentet ut av kunden vil bli belastet med et administrasjonsgebyr på 119 kr, samt pris for returfrakt. Frakten avhenger av størrelse/vekt og sendingssted. Kunden er selv ansvarlig for å oppgi korrekte leveringsopplysninger som navn, adresse og tlf. Pakker/gods som nektes motatt regnes som uavhentet og behandles på samme måte

13. Spons, gavekort og rabattkoder

Har du et gavekort eller en rabattkode fra Dogtivity kan du bruke dette både på nett og i vår butikk. Det er kun mulig å bruke ett gavekort per kjøp.

14. Garanti

Garanti som gis av selgeren, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.

15. Personopplysninger

Personopplysninger vil bli ikke videreformidlet til noen andre parter, men kun brukt innad i Dogtivity AS.
Les mer om personvern her

16. Alder

Du må være over 15 år for å utføre en handel hos oss. Handler du med faktura eller delbetaling er aldersgrensen 18 år.

17. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. Punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerådet for mekling.