Bytte og Retur av varer

(Gjelder ikke kurs og privattimer)

Skader og reklamasjon 

Dersom varen din skulle bli skadet under transport, er det viktig at du gir oss umiddelbar beskjed og tar bilder for å dokumentere skadene. Posten sin frist for å sende inn dokumentasjon på skader er 7 dager etter utlevering av sendingen.  

Når vi har mottatt informasjon fra deg, vil vi kontakte Posten og finne en løsning. Skulle det være bur som er skadet under transport, anbefaler vi ikke å montere det før du har tatt kontakt med oss.  

Dersom du melder skaden for sent til oss slik at vi ikke rekker fristen til posten, kan vi dessverre ikke dekke skaden.

Ved øvrige reklamasjoner må vi ha ordrenummer på bestilling, informasjon om feilen og dokumentasjon. Dette sendes til post@dogtivity.no
Vi kontakter leverandør, som normalt svarer i løpet av 1-5 virkedager.

Slik sender du noe i retur til oss 

  1. Fyll ut returskjema. Dette laster du ned her

  2. Legg skjema sammen med varene du ønsker å returnere - gjerne i emballasjen du mottok varene i.

  3. Send pakken til:

    Dogtivity AS
    Østre Hole 33
    3175 Ramnes

    Retur kan også meldes i Posten sin app dersom pakken fortsatt befinner seg hos Posten.  
     
    Når du sender noe til oss, er du ansvarlig for at det kommer frem. Vi anbefaler derfor at du tar vare på sporingsnummeret du får ved innlevering til Posten.  
     
    Du vil motta en bekreftelse så snart returen er mottatt og behandlet. Dette tar vanligvis 1-2 uker etter at vi har mottatt returen.  

    Tilbakebetaling 

    Pengene tilbakebetales i løpet av 7-10 virkedager etter at du har mottatt retur bekreftelse fra oss. Alle returer går via betalingsmetoden du valgte ved utsjekk i kassen.  
    Klarna kan kontaktes dersom du har spørsmål angående tilbakebetaling om du har betalt med faktura eller kort.  
    Frysevarer som er levert kan ikke sendes i retur eller byttes.

    Bytte 

    Vi tilbyr bytte av varer i vår butikk. Varer som er kjøpt på nett kan også byttes og returneres kostnadsfritt i butikken. 
    Hvis du har valgt faktura fra Klarna ved bestilling i nettbutikken, må denne betales og du får tilbake beløp i butikk når du leverer varen tilbake.  
    Dersom du ikke har anledning til å besøke butikken vår, må byttet håndteres ved å gjennomføre en vanlig retur. Ny vare må bestilles på nytt som et eget kjøp.

    Vilkår

    For å få tilbakebetalt beløpet ved retur/bytte/angrerett, må varen returneres i samme stand som da du mottok den. Varen må være i originalemballasjen og med eventuelle merkelapper på. Dersom originalemballasjen er ødelagt vil varen anses som brukt og vi vil ikke refundere hele beløpet.

    Pakker som ikke blir hentet

    Pakker som av forskjellige årsaker ikke blir hentet ut av kunden vil bli belastet med et administrasjonsgebyr på kr 119,- i tillegg til returgebyret. Kunden er selv ansvarlig for å oppgi korrekte leveringsopplysninger som navn, adresse og tlf. Pakker/gods som nektes mottatt regnes som uavhentet og behandles på samme måte.